ORGANIZACIONA STRUKTURA OPŠTINSKE UPRAVE Opštine Novi Bečej
OPŠTINSKA UPRAVA:
- priprema propise i druge akte koje donosi Skupština opštine, predsednik Opštine i Opštinsko veće;
- izvršava odluke i druge akte Skupštine opštine, predsednika Opštine i Opštinskog veća;
- rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Opštine;
- obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine opštine;
- izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Opštini;
- Opštinska uprava vodi evidenciju neokretnosti u svojini Opštine Novi Bečej koje koristi i jedinstvenu evidenciju nepokretnosti u svojini opštine na osnovu podataka javnog preduzeća, društva kapitala,
- zavisnog društva kapitala, ustanova ili drugog pravnog lica čiji je osnivač.
- donosi plan nabavki Opštinske uprave Novi Bečej u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama;
- obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština opštine, predsednik Opštine i Opštinsko veće;
- dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Opštine i poverenih poslova, predsedniku Opštine, Opštinskom veću i Skupštini opštine po potrebi, a najmanje jednom godišnje.
KABINET PREDSEDNIKA OPŠTINE
Kabinet predsednika opštine vrši poslove koji se odnose na:
- obavljanje stručnih poslova pripremanja informacija potrebnih predsedniku opštine, vršenje stručnih poslovi koje obavljaju pomoćnici predsednika opštine, izradu nacrta akata koje donose organi opštine, obrada pojedinih tema, sređivanje, evidentiranje i čuvanje dokumenata o radu predsednika opštine, obavljanje protokolarnih poslova za predsednika opštine, održavanje kontakta sa sredstvima javnog informisanja, (javnost rada Skupštine, predsednika opštine i uprave o stavovima i mišljenjima koja se iznose u javnosti povodom donetih zakona, opštinskih propisa i drugih opštih akata), poslovi protokola, poslovi saradnje sa opštinama i gradovima u zemlji i inostranstvu, sa stranim diplomatsko-konzularnim predstavništvima u zemlji kao i sa drugim nivoima vlasti, republičkim pokrajinskim i drugim organima, prevođenje tekstova sa srpkog jezika na mađarski jezik i obrnuto, kao i drugi poslovi neophodni za funkcionisanje kabineta predsednika opštine.
SLUŽBA ZA SKUPŠTINSKE POSLOVE I POSLOVE IZVRŠNIH ORGANA
Služba za Skupštinske poslove i poslove izvršnih organa vrši poslove koji se odnose na:
- obavljanje stručnih i organizacinih poslova u vezi pripremanja sednica organa opštine i njihovih radnih tela, izradu nacrta akata koji se donose na sednicama;
- obradu akata usvojenih na ovim sednicama i proveru usaglašenosti normaivnih akata (odluka, rešenja i zaključaka) koje donosi predsednik opštine, skupština i opštinsko veće sa zakonom i drugim propisima, sređivanje, evidentiranje i čuvanje izvornih akata i dokumenata o radu na ovim sednicama;
- pružanje stručne pomoći odbornicima i odborničkim grupama u izradi predloga koje podnose organima opštine;
- pribavljanje odgovora i obaveštenja koje odbornici traže, predstavke i predloge građana, izdaje „Službeni list opštine Novi Bečej“, daje tumačenja i mišljenja Predsedniku opštine, predsedniku Skupštine i njihovim zamenicima i poslove vezane za Agenciju za borbu protiv korupcije, kao i obavljanje svih drugih stručnih, pravnih i normativnih poslova organa opštine.
- Obavljanje poslova, prijema telefonskih poziva i pozivanje telefonskih brojeva za potrebe predsednika opštine i Skupštine opštine, zamenika predsednika opštine, načelnika Opštinske uprave i pomoćnike predsednika opštine i evidentiranje poruka za njih, primanje i slanje poruke telefaksom;
- izdavanje naloga za korišćenje putničkih vozila.
ODELJENJE ZA UPRAVU I ZAJEDNIČKE POSLOVE
Odeljenje za upravu i zajedničke poslove vrši poslove koji se odnose na:
- unapređenje organizacije rada i modernizaciju opštinske uprave, izradu nacrta akata koje donose organi opštine, primenu propisa o opštem upravnom postupku i kancelarijskom poslovanju;
- organizaciju rada uslužnog centra, pisarnice, arhive, dostavljanje pismena i telefonske centrale; vođenje opšteg i posebnog biračkog spiska, sprovođenje lokalnih izbora;
- obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe republičke i pokrajinske izborne komisije u postupku održavanja izbora, sprovođenje postupaka opštinskog i republičkog referenduma;
- vođenje matične knjige, knjige državljana, poslove ličnih stanja građana, izvršavanje upravnih akata pravnih lica kada nisu zakonom ovlašćeni da ih sami izvršavaju, nadzor nad radom mesne kancelarija;
- poslove upravljanja ljudskim resursima (stručne poslove u postupku zapošljavanja i izbora kandidata, pripremu predloga Кadrovskog plana, organizaciju stručnog usavršavanja službenika, procenu efekata sprovedenih obuka, analizu potreba za obukom i dodatnim obrazovanjem svakog službenika, pripremu predloga godišnjeg Programa stručnog usavršavanja službenika i predloga finansijskog plana za izvršavanje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja, analizu rezultata i praćenje efekata ocenjivanja službenika, vođenje kadrovske evidencije zaposlenih, ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika.);
- poslovi informatike i automatske obrade podataka kao i održavanje i razvoj informacionog sistema, kao i unapređenje primene informacionih tehnologija, administriranje baze podataka, uspostavljanje uslova za razvoj i održavanje geografskog informacionog sistema (GIS-a) u saradnji sa nadležnim organima;
- korišćenje, obezbeđenje i tekuće održavanje poslovnih zgrada, poslovi bezbednosti i zaštite na radu u skladu sa zakonom, poslovi na umnožavanju materijala, poslovi prijema i prebacivanja telefonskih veza, obavljanje prevoza motornim vozilima sa i bez vozača, staranje o održavanju motornih vozila i vođenje evidencije o upotrebi motornog vozila, pređenoj kilometraži, potrošnji goriva i maziva, organizovanje ishrane za zaposlene i održavanje čistoće poslovnih zgrada.
ODELJENJE ZA FINANSIJE I PRIVREDU
Odeljenje za finansije i privredu vrši poslove koji se odnose na:
- izradu nacrta akata koje donose organi opštine iz oblasti i delokruga rada odeljenja;
- organizuje i koordinira postupak izrade budžeta, izdaje uputstva za pripremu nacrta budžeta i obezbeđuje donošenje budžeta po postupku i na način uređen Zakonom o budžetskom sistemu;
- prati izvršenje budžeta i najmanje dva puta godišnje informiše o tome izvršne organe;
- kontrola planova i sastavljanje izveštaja direktnih budžetskih korisnika, promena budžetske aproprijacije u skladu sa Zakonom i predlaganje iznosa potrebnih sredstava za finansiranje javnih rashoda i javnih službi;
- praćenje primanja i izdataka budžeta, upotrebe sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve, staranje o naplati sredstava iz budžeta Republike i privremenoj obustavi izvršenja budžeta opštine, praćenje primanja, izdataka i drugih obaveza opštine po osnovu zaduživanja; davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetska primanja i izdatke i normativno uređivanje poslova iz svoje nadležnosti;
- vođenje glavne knjige trezora, finansijsko planiranje kroz praćenje priliva na konsolidovanom računu trezora i zahteva za plaćanje rashoda, upravljanje gotovinskim sredstvima i likvidnošću na konsolidovanom računu trezora, kontrolisanje rashoda i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava;
- vođenje evidencije o dugovanjima i upravljanje prilivom od pozajmljivanja, vođenje budžetskog računovodstva i izveštavanje, praćenje stanja sredstava opštinskih organa;
- upravljanje finansijskim informacionim sistemom, računovodstveni poslovi vođenja blagajne i obračuna zarada, finansijsko materijalnog poslovanja, poslova likvidature i obračunskih poslova;
- obavlja računovodstvene poslove, vrši plaćanja, vodi glavnu knjigu trezora i odabrane pomoćne knjige;
- sastavlja finansijske izveštaje i priprema Nacrt Odluke o završnom računu budžeta;
- obavlja računovodstvene poslove za Opštinsku uprvu, Skupštinu, Opštinsko veće, Predsednika opštine i druge subjekte kada mu je to posebnom odlukom povereno;
- knjiženje sredstava imovine opštine i opštinskih organa;
- prati i vrši kontrolu plana, ostvarenja plana, cena, zarada i javnog zaduženja u javnim službama u skladu sa zakonom;
- praćenje realizacije donetih programa i planova komunalnih preduzeća odnosno vršioca komunalnih delatnosti na teritoriji opštine;
- obavlja sve poslove vezane za javne nabavke;
- obavlja normativno – pravne, stručne i operativne poslove u oblasti javnih nabavki, učestvuje u izradi konkursne dokumentacije, prati realizaciju ugovora o javnoj nabavci, vodi sve potrebne evidencije o dodeli javnih nabavki, vrši izradu plana javnih nabavki za korisnike budžetskih sredstava, objavljivanje obaveštenja i izveštaja na Portalu javnih nabavki, pružanje stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava, vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti, sastavljanje izveštaja o sastavljenim ugovorima o javnim nabavkama male i velike vrednosti i sprovedenim postupcima, dostavljanje u predviđenom zakonskom roku izveštaja Upravi za javne nabavke, obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavki;
- zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti zanatstva, turizma, ugostiteljstva i drugim privrednim oblastima od interesa za opštinu, kao i druge poslove u oblasti privrede koji su u nadležnosti opštine;
- izrada predloga projekata i programa iz oblasti poljoprivrede, programa mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja opštine i godišnjih programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta, praćenje konkursa i sastavljanje izveštaja iz oblasti poljoprivrede;
- objavljivanje javnih poziva za ostvarivanje prava prečeg zakupa poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini i ostvarivanje prava korišćenja poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini bez plaćanja naknade;
- izrada odluka i ugovora za poljoprivredno zemljište u državnoj svojini (po pravu prečeg zakupa, pravu korišćenja po osnovu zakupa), objavljivanje javnog oglasa i organizovanje javnog nadmetanja za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini i vođenje evidencija o zakupcima poljoprivredog zemljišta u državnoj svojini i praćenje realizacije ugovora;
- rešavanje po zahtevima za promenu namene poljoprivrednog zemljišta i izdavanje potvrda i uverenja iz oblasti poljoprivrede.
ODELJENJE ZA LOKALNU PORESKU ADMINISTRACIJU
Odeljenje za lokalnu poresku administraciju vrői poslove koji se odnose na:
- riprema nacrte akata o porezima na imovinu i sporednih poreskih davanja, taksi i naknada koje donose organi opštine;
- vodi registar obveznika izvornih prihoda opštine u elektronskoj formi, vrši identifikaciju novih poreskih obveznika i ažuriranje postojeće baze podataka kao i činjenica do kojih dolazi na osnovu
- raspoložive dokumentacije (ugovora o kupoprodaji, ostavina, poklonu i sl);
- primenjuje jedinstveni poreski informacioni sistem, vodi poresko knjigovodstvo za lokalne javne prihode i vrši izradu poreskog završnog računa;
- vrši utvrđivanje izvornih prihoda rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje), donosi poreska rešenja o utvrđivanju poreza na osnovu podataka iz poreske prijave, poslovnih knjiga i evidencija i utvrđivanju činjeničkog stanja u postupku kontrole;
- vrši kontrolu izvornih prihoda obveznika koji vode poslovne knjige odnosno vrše samooporezivanje;
- vrši kancelarijsku i terensku kontrolu radi provere i utvrđenja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze i sačinjavanje zapisnika ili rešenja u slučajevima kada se utvrde nepravilnosti od uticaja za utvrđivanje visine poreske obaveze i podnosi zahteve državnim organima i organizacijama da dostavljaju činjenice do kojih su došle vršeći poslove iz svoje nadležnosti a koje su od značaja za utvrđivanje poreske obaveze;
- vrši obezbeđenje naplate lokalnih javnih prihoda, redovnu i prinudnu naplatu lokalnih javnih prihoda, odlučuje o potpunom ili delimičnom odlaganju plaćanja poreskog dugovanja na pismeni i obrazloženi zahtev poreskog obveznika, rešava po zahtevu za zastarelost prava na naplatu poreza i sporednih poreskih davanja;
- vodi prvostepeni upravni postupak protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku, izdaje prekršajne naloge, odnosno nadležnom prekršajnom sudu podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka za poreske prekršaje;
- pruža informacije o poreskim propisima iz kojih proizilazi obaveza poreskog obveznika po osnovu lokalnih javnih prihoda;
- donosi rešenja o ispravci greške nastale postupanjem poreskog obveznika ili odeljenja, na pismeni zahtev stranke ili po službenoj dužnosti;
- donosi rešenje o preuzimanju porekskog duga na osnovu rešenja o nasleđivanju; prati i primenjuje zakonske propise, objašnjenja, mišljenja, upustva o primeni propisa koje daje ministar nadležan za poslove finansija i koje je obavezujuće za postupanje odeljenja;
- prati podatke za pravna lica u smislu objavljivanja likvidacije, stečaja i vrši prijavu potraživanja;
- vrši izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju, pruža informacije o poreskim propisima iz kojih proizilazi obaveza poreskog obveznika po osnovu lokalnih javnih prihoda;
- vrši refakciju, refundaciju, odnosno povraćaj više ili pogrešno naplaćenog poreza;
- daje obaveštenja i podatke Poreskoj upravi, javnim izvršiteljima, bankama, Centru za socijalni rad i drugim javnim ustanovama o obveznicima poreza na imovinu, obavezama i naplati;
- vrši prijem i obradu zahteva za registraciju preduzetnika i promene podataka preduzetnika, prosleđivanje zahteva Agenciji za privredne registre i vođenje evidencija o primljenim zahtevima;
- komunikacija sa Agencijom u vezi poslova registracije preduzetnika;
- vrši prijem zahteva i ostale prateće dokumentacije za izdavanje taksi dozvole, donošenje rešenja o odobravanju taksi prevoza, izdavanje potvrde neophodne za registraciju taksi vozila;
- izdaje potvrde o stažu iz evidencije Opštinske uprave Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje;
- vodi evidenciju o svim ostvarenim prometima na teritoriji Opštine, u okviru tekuće godine na osnovu podataka dobijenih od Javnog beležnika, radi donošenja Odluke o utvrđivanju prosečnih cena kvadratnog metra nepokretnosti za utvrđivanje poreza na imovinu za narednu godinu.
ODELJENJE ZA URBANIZAM, STAMBENO-KOMUNALNE POSLOVE, GRAĐEVINARSTVO I ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE
Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne poslove, građevinarstvo i zaštitu životne sredine vrši poslove koji se odnose na:
- izradu nacrta akata koje donose organi opštine, pripremu, donošenje, pribavljanje mišljenja od nadležnog ministarstva o usaglašenosti planskih dokumenata sa propisima o planiranju, vođenje evidencije prostornih i urbanističkih planova i projekata, kao i saradnju sa nadležnim organom koji vodi Lokalni informacioni sistem planskih dokumenata i stanja u prostoru, davanje mišljenja na nacrte planskih dokumenata iz nadležnosti republike i autonomne pokrajine, sprovođenje urbanističkih planova, davanje obaveštenja o nameni građevinske parcele, izdavanje akta o uslovima za uređenje lokacija, davanje potvrda o usklađenosti tehničke dokumentacije sa planskim dokumentima, uređenje površina javne namene putem odgovarajućih planskih dokumenata;
- sprovođenje procedure: u vezi pripreme, razmatranja, donošenja i objavljivanja odluka o izradi planskog dokumenta, izrade i ustupanja izrade planskog dokumenta;
- stručne kontrole planskog dokumenta;
- ranog javnog uvida i javnog uvida planskog dokumenta;
- pripreme, razmatranje, donošenje i objavljivanje planskog dokumenta, kao i objavljivanje planskuh dokumenata u Centralni registar planskih dokumenata;
- uređenje, razvoj, obavljanje i funkcionisanje komunalne delatnosti (snabdevanje vodom za piće, prečišćavanje i odvođenje atmosferski otpadnih voda, upravljanje komunalnim otpadom, održavanje čistoće na površinama javne namene, održavanje javnih zelenih površina, zoohigijene, javnog osvetljenja i dr. u skladu sa zakonom), vršenje nadzora nad obavljanjem komunalnih delatnosti, poslove vezane za korišćenje stanova, održavanje stambenih zgrada i stanova i otkup stanova u nadležnosti opštine, a u skladu sa zakonom i drugim propisima;
sprovođenje objedinjene procedure za: izdavanje lokacijskih uslova, izdavanje građevinske dozvole; - prijavu radova, izdavanje upotrebne dozvole, za pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu, za pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekata, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske dozvole i upotrebne dozvole iz njihove nadležnosti, kao i obezbeđenje uslova za priključenje na infrastrukturnu mrežu i za upis prava svojine na izgrađenom objektu, sprovodi postupak ozakonjenja objekata i obavljanje drugih poslova u ovoj oblasti, a u skladu sa zakonom, Statutom opštine i drugim propisima;
- poslovi promocije ekonomskog potencijala opštine, upravljanje projektima, kontakti sa investitorima, stalni kontakti sa lokalnim privrednim subjektima, saradnja sa Nacionalnom službom za zapošljavanje, učešće u donošenju i realizacija strategija razvoja opštine i drugih strategija opštine, saradnja sa privrednom komorom na svim nivoima, regionalnim centrom, lokalnim i regionalnim privrednim udruženjima i klasterima, saradnja sa lokalnim i regionalnim sindikalnim organizacijama, kreiranje i ažuriranje baza podataka od značaja za lokalni ekonomski razvoj, podrška MSP sektoru i preduzetnicima i drugi poslovi od značaja za lokalni ekonomski razvoj;
- obezbeđuje integraciju zaštite i unapređivanja životne sredine praćenjem sprovođenja međusobno usaglašenih planova, programa i primenom propisa kroz sistem dozvola, tehničkih i drugih standarda i normativa iz oblasti zaštite životne sredine, prati realizaciju planova i programa upravljanja prirodnim resursima i dobrima u skladu sa strateškim dokumentima u delu koji se odnosi na preventivne mere učestvuje u postupku pripreme i donošenja planova (prostorni i urbanistički planovi i drugi planovi, planovi uređenja i osnove korišćenja poljoprivrednog zemljišta, šumske, vodoprivredne, lovnoprivredne osnove i programi unapređenja ribarstva na ribarskim područjima i drugi planovi) na način određen zakonom, daje uslove za obezbeđenje mera i uslova zaštite životne sredine na zahtev organa nadležnog za pripremu i donošenje plana, a na osnovu uslova i mišljenja nadležnih stručnih organizacija pribavlja prethodnu saglasnost nadležnog organa Autonomne Pokrajine na predlog akta kojim se određuje status ugrožene životne sredine i prioriteti za sanaciju i remedijaciju za područja od lokalnog značaja na teritoriji Autonomne Pokrajine, vodi Lokalni registar izvora zagađivanja životne sredine, izdavanja vodnih uslova, vodne saglasnosti i vodnih dozvola koje su u skladu sa zakonom povereni Opštinskoj upravi i druge poslove u oblasti zaštite i unapređenja životne sredine koji su povereni Opštinskoj upravi;
- poslovi iz oblasti imovinsko-pravnih poslova u skladu sa stvarnom i mesnom nadležnošću;
- upis prava javne svojine na nepokretnostima u javne knjige o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima u skladu sa zakonom;
- postupak eksproprijacije u skladu sa zakonom i sporazumevanja o naknadi za eksproprisanu nepokretnost;
- postupak pretvaranja prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu (konverzija) i utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta u skladu sa zakonom;
- raspolaganjem nepokretnostima (objekti) u javnoj svojini opštine (pribavljanje, otuđenje, davanje u zakup i na korišćenje);
- izrada Programa korišćenja nepokretnosti u javnoj svojini opštine;
- postupci u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada;
- iz imovinsko-pravne oblasti i oblasti javne svojine koji su povereni Opštinskoj upravi u skladu sa posebnim zakonima, Statutom opštine i drugim propisima;
- zaključivanja vansudskih poravnanja vezanih za poslove Odeljenja
ODELJENJE ZA INSPEKCIJSKE SLUŽBE
Odeljenje za inspekcijske službe vrši poslove koji se odnose na:
- koordinaciju inspekcijskog nadzora iz delokruga odeljenja;
- izrađuje nacrte akata iz nadležnosti odeljenja koje donose načelnik opštinske uprave i organi opštine;
- priprema procenu rizika i godišnje planove inspekcijskih nadzora u oblastima u kojima se vrše inspekcijski nadzori;
- vrši inspekcijski nadzor nad sprovođenjem propisa iz izvorne nadležnosti opštine, odnosno, inspekcijski nadzor nad primenom propisa i opštinskih odluka iz komunalne oblasti;
- vrši inspekcijski nadzor nad primenom propisa u oblasti građevinarstva i planiranja i izgradnje objekata;
- vrši inspekcijski nadzor nad primenom propisa iz oblasti zaštite životne sredine;
- sprovodi inspekcijski nadzor poveren Opštinskoj upravi u oblasti turizma, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima kojim se uređuje oblast turizma;
- vrši inspekcijski nadzor nad primenom propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja dece i učenika;
- vrši inspekcijski nadzor poveren Opštinskoj upravi u oblasti prevoza u drumskom saobraćaju;
- sprovodi inspekcijski nadzor poveren Opštinskoj upravi u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast sporta;
- vrši nadzor nad primenom propisa o trgovini u delu nadzora koji se odnosi na trgovinu ličnim nuđenjem;
- vrši implementaciju sistema energetskog manadžmenta u opštini
ODELJENJE ZA JAVNE SLUŽBE
Odeljenje za javne službe vrši poslove koji se odnose na:
- izradu nacrta akata koje donose organi opštine iz delokruga odeljenja;
- koordinaciju rada javnih službi kojima je osnivač opština Novi Bečej, kao i kontrolu rada javnih službi u delu koji se finansira iz budžeta opštine Novi Bečej i kada opština nije osnivač;
- praćenje i obezbeđivanje uslova za funkcionisanje i razvoj u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, učeničkog i studentskog standarda, kulture, dečije i
- socijalne zaštite, populacione politike, rodne ravnopravnosti, javnog zdravlja i primarne zdravstvene zaštite;
- donošenje programa mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite;
- podršku starim licima i osobama sa invaliditetom;
- poslove boračko-invalidske zaštite, priznavanje zakonom određenih prava borcima, vojnim invalidima i porodicama palih boraca;
- evidentiranje i zbrinjavanje izbeglih, prognanih i raseljenih lica na teritoriji opštine;
- mere aktivne politike zapošljavanja;
- pitanja međunacionalnih odnosa i nacionalnih manjina;
- poslove odbrane i vanrednih situacija u skladu sa zakonom;
- stručne i administrativne poslove za komisije iz nadležnosti Odeljenja;
- poslove Кancelarije za mlade, realizaciju programa i projekata za mlade;
- upotrebu grba opštine